SHAKLEE

SHAKLEE

Friday, December 5, 2014

TEKNIK DAPATKAN TUBUH SLIM MACAM CHE TA SELEPAS BERSALIN

Perut buncit lepas bersalin? Berat badan naik mendadak? Lemak semakin aktif membiak!! Saya percaya semua ibu tidak mahu alami situasi begitu. Mesti risau fikirkan suami..fikirkan bentuk badan yang dah jauh menyimpang dari asal.


Wanita menimbang berat badan


Jangan risau ibu-ibu..beri sikit masa untuk badan anda pulih daripada proses kelahiran. Ingatlah bahawa bentuk badan anda mungkin sudah berubah selepas kehamilan, dan anda juga mungkin menghadapi kesukaran untuk kembali kepada berat badan sebelum hamil. 

Anda boleh mula membuat beberapa senaman ringan seperti berjalan, senaman lantai pelvis dan regangan, sebaik sahaja anda rasa cukup bertenaga. Tetapi anda harus menunggu kira-kira enam minggu sebelum mula melakukan senaman yang lebih kuat. 

BAGAIMANA PROSES MENURUNKAN BERAT BADAN SELEPAS BERSALIN?
Diet yang berkhasiat dan pelbagai akan mempercepatkan proses pemulihan selepas bersalin, dan membantu anda menghadapi cabaran sebagai seorang ibu baru. Samada anda memberi bayi anda susu badan atau susu formula, anda harus mensasarkan untuk mengamalkan diet yang sihat. Panduan umum berikut dapat membantu anda mencapai dan mengekalkan berat badan yang sihat: 


  • >jangan tinggal sarapan pagi;

  • >makan sekurang-kurangnya lima hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran setiap hari:

  • >sertakan banyak makanan berserat tinggi seperti oat, kekacang, lentil, bijirin dan biji-bijian dalam diet anda;

  • >pastikan hidangan makanan anda mengandungi makanan berkanji seperti roti, nasi dan pasta (lebih baik jika bijian penuh untuk menambah serat);
  • kurangkan makanan bergoreng, makanan segera, konfeksi, kek dan minuman bergas, yang mana mempunyai kandungan lemak dan gula yang tinggi;

  • >kawal saiz hidangan pada waktu makan dan jenis snek serta kekerapan anda mengambilnya di antara waktu makan.

Walaupun sukar untuk mengurangkan berat badan selepas melahirkan anak, penting bagi anda melakukannya, dengan berhati-hati dan perlahan-lahan. Sedikit penambahan berat sebanyak 1-2 unit BMI di antara kehamilan pun boleh meningkatkan risiko komplikasi seperti tekanan darah tinggi dan kencing manis dalam kehamilan seterusnya. Anda juga lebih berkemungkinan untuk melahirkan bayi yang lebih besar. 

Jika anda menyusu badan, anda memerlukan lebih sedikit kalori daripada ibu yang memberi susu formula. 

Oleh kerana badan anda memerlukan tenaga untuk menghasilkan susu untuk bayi, anda memerlukan kira-kira 300 hingga 500 lebih kalori setiap hari. Walau bagaimanapun, sebilangan tenaga tambahan yang diperlukan ini akan diperolehi daripada simpanan lemak sedia ada. Ini bermakna, menyusu badan boleh membantu anda mengurangkan berat badan. Ini adalah cara yang selamat untuk mengurangkan berat badan dan ia tidak mengganggu kualiti atau bekalan susu anda. 

Jika anda mengamalkan diet yang baik dan berkhasiat sebelum dan semasa kehamilan, anda mungkin perlu beberapa bulan sahaja untuk mengembalikan kesemua nutrien yang telah digunakan oleh bayi anda untuk membesar dan berkembang. 

Tetapi jika anda tidak makan dengan baik sebelum dan semasa hamil atas apa-apa sebab termasuk mabuk kehamilan, alah terhadap sesuatu makanan atau apa-apa kesukaran lain berkaitan kehamilan, ia akan mengambil masa yang lebih lama, sekitar setahun atau lebih. Ia juga mungkin akan mengambil masa yang sama walaupun anda makan dengan baik. 

ADA TAK CARA YANG LEBIH BERKESAN JIKA TIDAK DAPAT KAWAL NAFSU MAKAN TANPA MENJEJASKAN SUSU BADAN IBU??






Sambil-sambil kurus pun boleh dapat kulit yang cantik,halus,mulus dan gebu. Anda pun tak perlu risau susu badan kering sebab dalam set kurus tu ada ESP. Tak percaya cubalah!

Ingatlah, anda baru sahaja berjaya menyelesaikan satu tugas berat yang memerlukan anda memerah segala tenaga dan nutrisi daripada badan anda. Berikan badan anda masa yang diperlukannya untuk kembali kepada bentuk asal. 
Jadi sekarang ibu-ibu boleh lah challange Che Ta ye. Tengok badan siapa lebih anggun seksi lepas ni! Tak mustahil ibu-ibu boleh dapatkan kembali tubuh macam Che Ta. Yang penting semangat ibu-ibu nak slim mesti diteruskan sampai berjaya!! Chaiyok!!!

SELAMAT BERDIET IBU-IBU !!

*dapatkan segera!! 



INGIN MEMBUAT PESANAN SENDIRI ??
*kad debit / kredit diperlukan :

Klik Untuk Shopping Shaklee Secara Online

                atau

Hubungi saya melalui whatsapp/sms/call 
012 9840904


JOM JADI AHLI SHAKLEE UNTUK DAPATKAN HARGA YANG SUPER JIMAT!!


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. ------------------------------------------------------------------ Hubungi saya dengan sms ke 012 9840904 atau email mamadanies@gmail.com untuk maklumat lanjut.

1 comment:

  1. Pastikan ambil produk yang selamat je untuk kurus..


    http://fatinsoho.com/pince-and-pints-tempat-makan-best-kl/

    ReplyDelete