SHAKLEE

SHAKLEE

Friday, December 5, 2014

LOYA DAN MUNTAH TERUK SEMASA HAMIL BOLEH AKIBATKAN KOMPLIKASI KEPADA IBU DAN BAYI

Berasa sakit berbanding dengan "berseri-seri" pada peringkat awal kehamilan adalah perkara biasa dan normal. Kesannya adalah berbeza untuk setiap individu. Sesetengah wanita mengalami rasa loya apabila bangun pagi, sementara yang lain mungkin perlu bertahan beberapa minggu atau bulan dengan berasa loya dan hendak muntah sepanjang hari. 




Mabuk hamil boleh menjejaskan anda dari segi fizikal, emosi dan sosial. Kehidupan normal anda akan berhenti sekejap disebabkan anda tidak boleh menangani permintaan kerja, bersosial atau menjaga anak-anak anda yang lain. Maklumkan kepada keluarga anda bagaimana mereka boleh membantu anda – dengan cara praktikal seperti membeli-belah, memasak, menjaga anak dan melakukan kerja rumah. 

Ramai wanita perlu mengambil masa rehat bekerja disebabkan mabuk kehamilan. Anda mungkin tidak memberitahu sesiapa bahawa anda hamil tetapi ia amat sukar jika anda perlu sentiasa "menjaga penampilan" anda. Anda perlu memberitahu orang lain lebih awal mengenai kehamilan anda untuk mendapatkan sokongan dan bantuan yang anda perlukan. 

Mabuk di awal kehamilan memang suatu keadaan yang normal bagi ibu yag mengandung.Walau bagaimanapun, sesetengah pakar perubatan hanya akan menghiraukan muntah yang teruk, kerana ini boleh membawa kepada komplikasi kepada anda dan bayi anda, dan anda mungkin perlu berehat sehingga anda berasa lebih sihat. 

Ramai doktor menganggap mabuk kehamilan adalah keadaan yang tidak serius. Tetapi kajian menunjukkan bahawa kadang-kala mereka menganggar kurang kesannya ke atas wanita hamil. Kajian telah menunjukkan bahawa sesetengah wanita merasakan loya adalah lebih teruk daripada muntah, sebab jika anda muntah, anda akan berasa lega buat sementara. 

Jika anda muntah banyak kali dalam sehari, tidak boleh makan atau minum tanpa muntah dan berat badan berkurangan, anda mesti berjumpa dengan doktor anda. Anda boleh menjadi ternyahhidrat dan kekurangan nutrien. Rawatan awal akan mencegah sakit yang lebih teruk atau dimasukkan ke hospital untuk hiperemesis

Oleh itu, untuk membantu anda mengurangkan gejala loya dan muntah semasa hamil, didapati SET MORNING SICKNESS SHAKLEE sangat bagus untuk diamalkan oleh anda yang sedang hamil. Ia sangat bermanafaat kepada ibu dan anak dalam kandungan kerana membekalkan segala nutrien yang diperlukan oleh kedua-duanya.

Jika anda sedang mempertimbangkan kehamilan lagi dan anda menderita teruk sebelum ini, rawatan awal seperti SET HAMIL SHAKLEE boleh membantu mengelakkannya dari berlaku lagi. 

Sudah pasti anda sudah mengelak daripada sebarang makanan dan bauan yang membuatkan perut anda memulas. Untuk mengelakkan – atau sekurang-kurangnya meminimumkan – loya anda juga boleh: 

  • Makan sedikit dan kerap. Perut yang kosong boleh menambahkan loya. Kekalkan tahap gula secara stabil dalam darah. Cuba makan makanan kering dan hambar dalam jumlah sedikit sepanjang hari.
  • Makan apa dan bila anda kehendaki, tetapi elakkan daripada makanan yang berlemak, berempah, berasid atau bergoreng dan kurangkan makan lemak secara amnya. Ambil makanan yang kaya dengan protin dan vitamin B seperti yogurt. Makanan yang mudah dimakan dan dihadam seperti biskut juga boleh diambil.
  • Simpan snek ringan seperti biskut tawar di sebelah katil anda. Luangkan sedikit masa untuk makan biskut tersebut pada waktu pagi dan berehat sebelum turun dari katil.
  • Tulis dalam diari bila anda berasa lebih teruk dan lebih baik. Selalunya terdapat pola harian dan terdapat waktu tertentu pada setiap hari untuk anda makan atau minum tanpa terengah-engah.
  • Cuba minum di antara waktu makan terutamanya jika anda rasa sukar untuk minum tanpa muntah semula. Hadkan minuman semasa makan. Pastikan anda minum dengan kerap. Cuba hisap kiub ais jika anda muntah air.
  • Dapatkan rehat yang secukupnya dan ambil masa rehat dari bekerja jika perlu. Tekanan dan keletihan boleh membuatkan mabuk kehamilan lebih teruk.
  • Hidu buah lemon. Bau sepotong buah lemon boleh mengurangkan loya anda. Tambahkan beberapa hiris buah lemon ke dalam teh ais atau air berkarbonat.
  • Minum teh halia. Sediakan teh halia menggunakan akar yang disagat atau ambil sirap halia atau pil. Halia baik untuk melegakan perut dan mengurangkan loya. Walau bagaimanapun, halia perlu digunakan dalam kuantiti yang sederhana dan dengan berhati-hati. Ia juga tidak berkesan bagi sesetengah orang.
  • Vitamin B6 (piridoksina) atau multivitamin kehamilan boleh mengurangkan mabuk kehamilan. Jika anda mengambil vitamin semasa kehamilan, anda mungkin kurang mengalami simptom yang teruk.
  • Cuba terapi semula jadi. Aromaterapi (minyak limau nipis, lemon atau sitrus) atau homeopati boleh membantu anda.


*dapatkan segera!! 


INGIN MEMBUAT PESANAN SENDIRI ??
*kad debit / kredit diperlukan :

Klik Untuk Shopping Shaklee Secara Online

                atau

Hubungi saya melalui whatsapp/sms/call 
012 9840904


JOM JADI AHLI SHAKLEE UNTUK DAPATKAN HARGA YANG SUPER JIMAT!!




** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. ------------------------------------------------------------------ Hubungi saya dengan sms ke 012 9840904 atau email mamadanies@gmail.com untuk maklumat lanjut.

TEKNIK DAPATKAN TUBUH SLIM MACAM CHE TA SELEPAS BERSALIN

Perut buncit lepas bersalin? Berat badan naik mendadak? Lemak semakin aktif membiak!! Saya percaya semua ibu tidak mahu alami situasi begitu. Mesti risau fikirkan suami..fikirkan bentuk badan yang dah jauh menyimpang dari asal.


Wanita menimbang berat badan


Jangan risau ibu-ibu..beri sikit masa untuk badan anda pulih daripada proses kelahiran. Ingatlah bahawa bentuk badan anda mungkin sudah berubah selepas kehamilan, dan anda juga mungkin menghadapi kesukaran untuk kembali kepada berat badan sebelum hamil. 

Anda boleh mula membuat beberapa senaman ringan seperti berjalan, senaman lantai pelvis dan regangan, sebaik sahaja anda rasa cukup bertenaga. Tetapi anda harus menunggu kira-kira enam minggu sebelum mula melakukan senaman yang lebih kuat. 

BAGAIMANA PROSES MENURUNKAN BERAT BADAN SELEPAS BERSALIN?
Diet yang berkhasiat dan pelbagai akan mempercepatkan proses pemulihan selepas bersalin, dan membantu anda menghadapi cabaran sebagai seorang ibu baru. Samada anda memberi bayi anda susu badan atau susu formula, anda harus mensasarkan untuk mengamalkan diet yang sihat. Panduan umum berikut dapat membantu anda mencapai dan mengekalkan berat badan yang sihat: 


  • >jangan tinggal sarapan pagi;

  • >makan sekurang-kurangnya lima hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran setiap hari:

  • >sertakan banyak makanan berserat tinggi seperti oat, kekacang, lentil, bijirin dan biji-bijian dalam diet anda;

  • >pastikan hidangan makanan anda mengandungi makanan berkanji seperti roti, nasi dan pasta (lebih baik jika bijian penuh untuk menambah serat);
  • kurangkan makanan bergoreng, makanan segera, konfeksi, kek dan minuman bergas, yang mana mempunyai kandungan lemak dan gula yang tinggi;

  • >kawal saiz hidangan pada waktu makan dan jenis snek serta kekerapan anda mengambilnya di antara waktu makan.

Walaupun sukar untuk mengurangkan berat badan selepas melahirkan anak, penting bagi anda melakukannya, dengan berhati-hati dan perlahan-lahan. Sedikit penambahan berat sebanyak 1-2 unit BMI di antara kehamilan pun boleh meningkatkan risiko komplikasi seperti tekanan darah tinggi dan kencing manis dalam kehamilan seterusnya. Anda juga lebih berkemungkinan untuk melahirkan bayi yang lebih besar. 

Jika anda menyusu badan, anda memerlukan lebih sedikit kalori daripada ibu yang memberi susu formula. 

Oleh kerana badan anda memerlukan tenaga untuk menghasilkan susu untuk bayi, anda memerlukan kira-kira 300 hingga 500 lebih kalori setiap hari. Walau bagaimanapun, sebilangan tenaga tambahan yang diperlukan ini akan diperolehi daripada simpanan lemak sedia ada. Ini bermakna, menyusu badan boleh membantu anda mengurangkan berat badan. Ini adalah cara yang selamat untuk mengurangkan berat badan dan ia tidak mengganggu kualiti atau bekalan susu anda. 

Jika anda mengamalkan diet yang baik dan berkhasiat sebelum dan semasa kehamilan, anda mungkin perlu beberapa bulan sahaja untuk mengembalikan kesemua nutrien yang telah digunakan oleh bayi anda untuk membesar dan berkembang. 

Tetapi jika anda tidak makan dengan baik sebelum dan semasa hamil atas apa-apa sebab termasuk mabuk kehamilan, alah terhadap sesuatu makanan atau apa-apa kesukaran lain berkaitan kehamilan, ia akan mengambil masa yang lebih lama, sekitar setahun atau lebih. Ia juga mungkin akan mengambil masa yang sama walaupun anda makan dengan baik. 

ADA TAK CARA YANG LEBIH BERKESAN JIKA TIDAK DAPAT KAWAL NAFSU MAKAN TANPA MENJEJASKAN SUSU BADAN IBU??






Sambil-sambil kurus pun boleh dapat kulit yang cantik,halus,mulus dan gebu. Anda pun tak perlu risau susu badan kering sebab dalam set kurus tu ada ESP. Tak percaya cubalah!

Ingatlah, anda baru sahaja berjaya menyelesaikan satu tugas berat yang memerlukan anda memerah segala tenaga dan nutrisi daripada badan anda. Berikan badan anda masa yang diperlukannya untuk kembali kepada bentuk asal. 
Jadi sekarang ibu-ibu boleh lah challange Che Ta ye. Tengok badan siapa lebih anggun seksi lepas ni! Tak mustahil ibu-ibu boleh dapatkan kembali tubuh macam Che Ta. Yang penting semangat ibu-ibu nak slim mesti diteruskan sampai berjaya!! Chaiyok!!!

SELAMAT BERDIET IBU-IBU !!

*dapatkan segera!! 



INGIN MEMBUAT PESANAN SENDIRI ??
*kad debit / kredit diperlukan :

Klik Untuk Shopping Shaklee Secara Online

                atau

Hubungi saya melalui whatsapp/sms/call 
012 9840904


JOM JADI AHLI SHAKLEE UNTUK DAPATKAN HARGA YANG SUPER JIMAT!!


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. ------------------------------------------------------------------ Hubungi saya dengan sms ke 012 9840904 atau email mamadanies@gmail.com untuk maklumat lanjut.

Wednesday, December 3, 2014

PENGEDAR SHAKLEE BENTONG

Assalamualaikum dan hai.

Saya puan Nurul adalah pengedar sah Shaklee daerah Bentong. Saya juga boleh COD di daerah berhampiran seperti di Karak dan Raub.


Anda juga berhak mendapat konsultansi percuma daripada saya untuk mendapatkan hasil yang anda inginkan sepanjang anda mengamalkan produk Shaklee ni.  Tapi dengan syarat, mestilah beli dengan saya!

#TIADA CAJ PENGHANTARAN UNTUK COD..



Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nurulhuda:
Email: mamadanies@gmail.com
H/P no: 012 9840904
ID Shaklee: 1149379
COD: Bentong, Raub & Karak
Pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak







** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. ------------------------------------------------------------------ Hubungi saya dengan sms ke 012 9840904 atau email mamadanies@gmail.com untuk maklumat lanjut.

Tuesday, December 2, 2014

TANDA-TANDA BAYI ANDA TIDAK MENDAPAT BEKALAN SUSU SECUKUPNYA





Apakah tanda-tanda amaran bahawa bayi saya tidak mendapat susu secukupnya?



Tanda-tanda bahawa bayi anda tidak mendapat susu secukupnya selalunya termasuk perkara yang berikut: 


  • Bayi anda tidak mendapat balik berat lahirnya atau menambahkan berat badan selepas dua minggu.
  • Payu dara anda tidak berasa lebih lembut selepas penyusuan.
  • Bayi anda meragam atau sering letih.
  • Pipi bayi anda lekung atau membuat bunyi berdecit semasa menyusu. (Ini adalah tanda yang bayi anda tidak menghisap dengan betul dan anda perlu mendapatkan nasihat pakar perunding penyusuan untuk memastikan anda menggunakan teknik yang betul.)
  • Selepas hari kelima kelahiran, anda tidak menyalin lampin bayi anda sebanyak enam hingga lapan kali dalam masa 24 jam.
  • Bayi anda tidak membuang air besar sekurang-kurangnya sekali sehari atau najisnya masih berwarna gelap lima hari atau lebih selepas kelahiran.
  • Bayi anda semakin berwarna kekuningan, bukannya semakin kurang, selepas minggu pertama.
  • Muka bayi anda tidak berisi dalam masa tiga minggu.
  • Kulit bayi anda tetap berkerut selepas minggu pertama.



Jika anda risau mengenai sebarang tanda-tanda berikut, hubungi doktor atau ahli pediatrik keluarga anda. 

Anda akan tahu yang anda menyusukan bayi dengan secukupnya apabila: 



  • bayi anda melekap pada buah dada anda dengan baik dan menyusu apabila terasa lapar;
  • penyusuan adalah selesa dan tidak menyakitkan;
  • dan, bayi anda akan menukar ritmanya semasa menghisap dan berhenti seketika semasa penyusuan, mula menyusu tanpa berhenti dan melepaskan hisapan secara spontan apabila sudah kenyang.


Jika bayi anda menunjukkan tanda-tanda berikut, anda menyusukannya dengan secukupnya. Salah satu perkara yang paling sukar semasa memulakan penyusuan ialah merasa yakin bahawa anda menyusukan bayi anda secukupnya. Memang anda menyusu dengan betul, tetapi jangan teragak-agak untuk mendapat nasihat dan bantuan daripada ahli pediatrik, doktor keluarga atau perunding penyusuan semasa peringkat awal penyusuan. 






INGIN MEMBUAT PESANAN SENDIRI ??
*kad debit / kredit diperlukan :

Klik Untuk Shopping Shaklee Secara Online

                atau

Hubungi saya melalui whatsapp/sms/call


*dapatkan segera!! 
JOM JADI AHLI SHAKLEE UNTUK DAPATKAN HARGA YANG SUPER JIMAT!!


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. ------------------------------------------------------------------ Hubungi saya dengan sms ke 012 9840904 atau email mamadanies@gmail.com untuk maklumat lanjut.

Monday, December 1, 2014

COLLAGEN POWDER : Luaran dan dalaman macam Che Ta

Assalamualaiku dan hai.

Rasanya dah tak ada ikon lain dah. Mesti Che Ta jadi mangsa kan? ehhehe.. Mestilah! melihatkan luaran sahaja dah terpana dengan kecantikan beliau.. Apatah lagi dalaman? Mestilah kita boleh agak..Kalau dalaman tak cantik,mesti luaran tak cantik..Pakailah mekap 10 inci pun,tetap tak ada seri kalau dalaman tak ada seri.

Ok sekarang saya nak cerita pasal COLLAGEN POWDER SHAKLEE yang bisa membuat tubuh badan dan wajah kita persis Che Ta. Bergetah gitu!





Jom kita baca Info tentang COLLAGEN POWDER SHAKLEE!

Perbezaan Shaklee
Shaklee Collagen Powder adalah supplemen kolagen yang unggul,mengandungi 4000mg Kolagen RSS (Sisik Ikan Merah) propietari, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang di ekstrak dari sisik Ikan Merah. Kolagen Shaklee adalah sangat rendah dalam berat molekul, sekitar 1000 Dalton (berat molekul kolagen disukat dalam Dalton) amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Tujuh ramuan utama termasuk ekstrak biji Camelia Japonica, kolagen ikan, ekstrak kekerang, Lactobacillus acidophilus, Vitamin C dan Vitamin B, digabungkan untuk mempertingkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luar.





Manfaat Utama:

  • Semakin kita tua, semakin kurang tubuh kita menghasilkan kolagen. Ini mengakibatkan lebih banyak kedutan dan garis halus, disamping kulit yang semakin kendur.  Umur bukanlah hanya satu faktor yang menyebabkan kekurangan kolagen di dalam tubuh kita.  Kerosakan kolagen juga boleh dipercepatkan dengan faktor luaran seperti matahari, radikal bebas di udara,air dan nutrisi, merokok dan lain-lain.  Justeru itu, Shaklee Collagen Powder, mampu membantu kulit kita mengekalkan elastitik semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedut-krdut.
Tampak Lebih Muda
  • Kolagen juga bermanfaat dalam membantu menguatkan rambut dan meransang pertumbuhan semula.
  • Kuku akan menjadi lebih kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat.
  • Kulit akan kurang kering dan slastiti akan bertambah baik.  Kulit juga akan sembuh dengan cepat dan ini akan membantu mengurangkan parut.
  • Membantu menghilangkan tanda penuaan. Dalam kes saya, tanda penuaan dibelakang tangan saya telah hampir hilang.
Rasa Lebih Muda
  • Kolagen adalah sama penting untuk tulang seperti juga tulang perlukan kalsium.  Kolagen membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinannya menjadi rapuh.
  • Kolagen juga membantu mengurangkan kesakitan dan geseran disendi-sendi.
  • Baik untuk mata. Kornea memerlukan kolagen dan ianya membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.
  • Memastikan otak sentiasa sihat. Sel gyla membekalkan nutrisi kepada otak dan ini disokong oleh kolagen. Adala penting untuk menentukan agar otak anda mendapat manfaat kolagen agar minda anda tetap berkeadaan baik sepanjang menempuhi hari tua.
                 




INGIN MEMBUAT PESANAN SENDIRI ??
*kad debit / kredit diperlukan :

Klik Untuk Shopping Shaklee Secara Online

                atau

Hubungi saya melalui whatsapp/sms/call


*dapatkan segera!! 
JOM JADI AHLI SHAKLEE UNTUK DAPATKAN HARGA YANG SUPER JIMAT!!


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. ------------------------------------------------------------------ Hubungi saya dengan sms ke 012 9840904 atau email mamadanies@gmail.com untuk maklumat lanjut.

Friday, November 28, 2014

SIJIL HALAL SHAKLEE



Assalamualaikum dan hai...

Sejak azali lagi timbul isu halal haram Shaklee.. Pada saya itu hanya permainan emosi manusia yang tak senang tengok kita maju dalam bisnes..

Ada je produk kesihatan yang lain tapi mengapa tidak dibangkitkan sebagai isu hangat? Itulah saya kata, manusia yang berhati begitu sememangnya lebih gembira sekiranya dapat melihat kita jatuh. Moga saya dijauhkan sikap macam tu.

Ok. tak mau cerita panjang. Dibawah ni adalah sijil HALAL SHAKLEE yang dikeluarkan oleh Islamic Service of America (ISA) untul produk SHAKLEE.




Kepada pengguna Shaklee, dan kepada yang mahu mencuba dan menikmati kebaikan Shaklee, gunakannya tanpa was-was. Selamat menjalani kehidupan yang lebih sihat!
Jika ada sebarang pertanyaan tentang status halal Shaklee, anda boleh salurkan kepada Shaklee Malaysia dengan menghubungi contact di www.shaklee.com.my.

SEKIAN,TERIMA KASIH..



** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. ------------------------------------------------------------------ Hubungi saya dengan sms ke 012 9840904 atau email mamadanies@gmail.com untuk maklumat lanjut.

Monday, November 24, 2014

CARA JADI AHLI






ASSALAMUALAIKUM DAN HAI!

SALAM PERKENALAN SEMUA..

NAK JADI AHLI KAN? MUDAH SAJA..

ADA DUA(2) CARA JADI AHLI SHAKLEE..

CARA 1 :

Dengan Bayaran
Yuran pendaftaran adalah sebanyak RM65 sahaja untuk seumur hidup. Kos penghantaran MEMBER KIT ke Semenanjung Malaysia adalah RM10, dan jika ke Sabah/Sarawak kosnya adalah RM20. Jika anda pergi sendiri ke branch Shaklee untuk mendaftar, maka anda tidak perlu membayar kos penghantaran member kit ini (daftar dengan menggunakan ID 1149379 sebagai sponsor/upline).
Penting untuk anda mendapatkan MEMBER KIT ni.. sebab penerangan berkenaan dengan semua produk shaklee ada di dalam MEMBER KIT ni.


CARA 2 :
Keahlian Percuma
Untuk mendapatkan keahlian Shaklee secara percuma pula, anda cuma perlu membeli produk Shaklee yang bernilai 200UV (lebih kurang RM700) dan produk tersebut boleh anda gunakan sendiri ataupun dijadikan sebagai stok untuk berniaga. Pembelian ini adalah pada harga ahli. MEMBER KIT tetap dapat!
Tapi kalau anda tak tahu nak pilih produk yang mana satu untuk mencapai 200uv, tak perlu pening kepala nak fikir produk apa nak ambil.  Hanya ambil 2 botol Vivix sahaja! Dahla beli harga ahli.Tak pasal-pasal dapat bonus plak nanti. Kesihatan tak yah cakap la.. at least up 50%..Ehhehe..sape tak nak kan..

So saya dah terangkan cara jadi ahli.. Keputusannya terletak ditangan anda.. Kalau nak bertanya apa-apa tentang cara jadi ahli boleh juga hubungi saya di 012 9840904. Whatsapp boleh,mesej boleh, call pun boleh..tiada masalah.

SELAMAT BERJAYA!!